logo

Kampanie polityczne to dość specyficzny rodzaj marketingu.

Wymaga rzetelnego zbadania grupy odbiorców oraz wyzbycia się wszelkich subiektywnych odczuć dotyczących zleceniodawcy – bez względu na to, czy się z jego opcją sympatyzuje, czy nie.

Miałam przyjemność prowadzenia niejednej kampanii medialnej przed wyborami, czy to samorządowymi czy parlamentarnymi.

Ze względów wiadomych, nie mogę podać nazwisk osób, dla których prowadziłam konta na Facebook czy budowałam strony na FB, by pochwalić się swoim portfolio.

Właśnie – czy jest czym się chwalić, gdy się pracowało z politykami?

I tak, i nie. Tak, jeśli osiągnęło się pożądany efekt i złamało się przy tym prawa ani dobrych obyczajów. Nie, jeśli pracuje się z kimś, kto, delikatnie mówiąc, zbyt mocno kreuje rzeczywistość, by pokazać siebie w jak najlepszym świetle.

W sumie praca w branży politycznej jest zbliżona do reklamy w handlu. Też się czasem nagina rzeczywistość lub zataja pewne fakty, by polepszyć wizerunek towaru. W tym wypadku “towarem” jest człowiek, któremu należy zbudować najpierw rozpoznawalną markę, a dopiero potem próbować ją “sprzedać” odbiorcom.

Z pewnością marketing polityczny jest o wiele bardziej czasochłonny, pracochłonny I wymagający niż prowadzenie profilu na facebook’u dla restauracji czy kwiaciarni.

Jeśli kandydujesz do wyborów samorządowych czy nawet parlamentarnych, zatrudniasz specjalistę od PR, który z kolei musi prężnie współpracować z agencją marketingową. Dzięki takiemu zestawieniu sukces jest bliżej, niż się wydaje. Oczywiście pod warunkiem, że Kandydat ma coś interesującego do zaoferowania wyborcom. Bez programu to tylko celebryci osiągają sukcesy 😁

Szukasz kogoś, kto zadba o twoje social media podczas kampanii? Zapraszam do kontaktu.

biuro@megamali.pl

Kampanie dla polityki są nie lada wyzwaniem.

Wyzbycie się wszelkich własnych poglądów, dyskrecja i pełne zaangażowanie to dopiero początek drogi. Znalezienie odpowiedniej grupy odbiorców to druga sprawa. Zaś zbudowanie wspólnie kierunku działania – to jest najważniejszy czynnik, od którego zależy skuteczność kampanii. A dobrze skomponowana kampania nie zaczyna się miesiąc przed wyborami 🙂 Pomysłowość jest potrzebna przy tworzeniu wizerunku każdej firmy czy produkty. Politycy, samorządowcy i osoby publiczne muszą dwa razy się zastanowić , zanim coś powiedzą. Szczególnie w czasach internetu, który “nigdy nie zapomina i o kompromitację jest niezwykle łatwo.

Trudności

Najtrudniejsze jest wyzbycie się swoich poglądów. Po prostu klient nie powinien znać twojego zdania. Twoim zadaniem jest skonstruowanie przekazu do danej grupy odbiorców. Bez osobistych wycieczek.

Kolejna trudność to praca w nienormowanych godzinach. I dniach. Politycy pojawiają się na różnych eventach, konferencjach, bankietach czy otwarciach. A ty – jeśli należy to do twoich obowiązków – musisz podążać za nim, rejestrować każdy ruch, zrobić fotorelacje, będąc jednocześnie “niewidzialnym”. W sumie są tego pewne plusy.

Podobne wpisy