Czy warto mieć wizytówkę w google?
Każda firma musi się gdzieś reklamować i ma do tego wiele opcji. Z racji postępu technologicznego, korzysta się głównie z kanałów cyfrowych: stron www czy social mediów. Jest jeszcze jedno popularne narzędzie do pokazania swojej firmy – wizytówka w google. Każde z tych mediów charakteryzuje się czymś innym, ale czy warto mieć wizytówkę
w google?
Czym jest wizytówka i tak zwana pinezka w google? Jest to narzędzie bardzo proste
w obsłudze, do tego bezpłatne co jest dużym atutem gdy się chce zredukować koszty w firmie. Wizytówka to namiastka strony internetowej: zawiera podstawowe dane takie jak nazwa firmy, adres, dane kontaktowe oraz krótki opis działalności. Jest też możliwość przekierowania do własnej strony www. Ale wizytówka ma coś, co jest niezwykle ważne: „pinezkę” czyli oznaczenie twojej lokalizacji.
Czy warto zakładać profil firmowy na google?
Tak! Jest to jedno z najlepszych miejsc do pokazania swojej firmy potencjalnym klientom.
Zalet ma wiele:
– jest bezpłatna
– łatwa w obsłudze
– jest wiarygodna (google weryfikuje umieszczane dane)
– zwiększa widoczność twojej firmy w internecie (a to tu większość z nas szuka informacji!)
– przyspiesza kontakt (aktywne przyciski takie jak „zadzwoń”)
– ma możliwość promowania (płatnego)
– możesz ją dowolnie edytować i aktualizować
Przewagą wizytówki nad stroną www jest pozycja wyświetlania w wyszukaniu (mapa), ale to strona jest najlepszym źródłem wiedzy na temat twojej oferty.
Obejrzy film, w którym opowiadam o wizytówkach w google!
Oznaczona lokalizacja jest niezwykle przydatna. Dlaczego?
Statystyki GUS mówią same za siebie: ponad 85% Polaków korzysta z internetu, a 75% robi
to codziennie. Oczywiście większość z nas korzysta ze smartfonów i potrzebnych informacji szuka właśnie z ich pomocą. Wyszukiwarka google skonstruowana jest tak, że wyszukiwana fraza (szczególnie taka, która zawiera rodzaj usługi, nazwę firmy czy miasto) wyświetla się jako mapa z oznaczeniami lokalizacji w okolicy. Dopiero poniżej znajdują się linki do stron. Automatycznie więc sięgamy po informacje osadzone na mapie.
Jak to działa: jedziesz do Łodzi, psuje ci się samochód. Wpisujesz w wyszukiwarkę google frazę „mechanik samochodowy Łódź”. W wynikach wyświetla się mapa z pinezkami okolicznych mechaników.
W ten sposób trafisz do kogoś, kto wyświetlił się na tej mapce.
Wprowadzenie danych do wizytówki jest dość prosta, wymaga jedynie założenia konta
w google (również bezpłatnego), które dodatkowo oferuje więcej przydatnych narzędzi,
jak adres e-mail, dysk, kalendarz czy katalog zdjęć. Istotne jest uzupełnienie danych kontaktowych, by klient mógł bezpośrednio z wyszukania do nas zadzwonić albo przejść
na stronę www. Warto jest też uzupełnić godziny otwarcia czy oznaczać dni, kiedy firma jest zamknięta.
Od autora – odnośnie strony www – często wrzucany jest link do profilu w mediach społecznościowych.
Nie jest to moim zdaniem najlepszy pomysł, bo nie każdy użytkownik internetu ma konto na facebook’u.
Poza tym aby znaleźć konkretne informacje trzeba kopać w postach. A to strata czasu!
Opinie w google.
Wizytówka ma też funkcję zbierania opinii klientów. Opinie są nie tylko sygnałem dla właściciela firmy, o tym, jak klienci ją odbierają. Dzięki dobrym opiniom inni potencjalni klienci chętniej skorzystają z twoich usług. Jeśli nie masz zbyt wielu recenzji, poproś swoich klientów
o nie. Większość z nich z chęcią się wypowie.
Oczywiście najchętniej czytane są… te złe opinie, więc jeśli się pojawią to, jak je klient odbierze, zależy w dużej mierze od twojej odpowiedzi!
Gdy pojawia się zła opinia, trzeba sobie szczerze odpowiedzieć – czy opisana sytuacja miała miejsce, czy nie, czy błąd leżał po naszej stronie. Jeśli pracownik zachował się nieodpowiednio lub jakość usługi była niska, to trzeba się uderzyć w pierś i spróbować załagodzić gniew. Pozbawiona ładunku emocjonalnego, kulturalna i rzeczowa odpowiedź będzie wskazana. Zachęć klienta do dalszego kontaktu w celu wyjaśnienia sytuacji, zachęć do ponownego odwiedzenia miejsca, przeproś, jeśli jest taka potrzeba. Pokażesz w ten sposób szacunek
do klienta i to, że sytuacje chcesz wyjaśniać a nie zamiatać pod dywan.
Jeśli pojawi się opinia dziwna, niezwiązana z twoją ofertą lub opisuje sytuację, która nie miała miejsca – napisz o tym koniecznie w odpowiedzi! Osoby czytające komentarze będą wtedy wiedzieć, że średnia ocen jest zaniżona przez takie złośliwe opinie.
Rozwiewając wątpliwości – opinii w google nie da się usunąć. Może to zrobić jedynie samo google w sytuacji, gdy treść narusza standardy np. niesie mowę nienawiści. Ty jako właściciel wizytówki możesz jedynie zgłosić komentarze a moderator zadecyduje, czy treść jest niebezpieczna lub nastąpił zmasowany atak tak zwanych troli.

Jeśli jeszcze się zastanawiasz, czy zakładać wizytówkę w google, to tracisz czas, a czas
to pieniądz. Moja Firma to must have każdej firmy, czy to jednoosobowej, usługowej
czy handlowej, a także szkół, placówek medycznych, stowarzyszeń, fundacji i innych organizacji.
Sprawdź, jakie „pinezki” są w twojej okolicy, przyjrzyj się jak są profile uzupełnione. Działaj!