FAQ
Tak, firma MegaMali jest płatnikiem VAT oraz VAT-UE, wystawiamy faktury VAT za każdą wykonaną usługę.
Z reguły nie pobieramy zaliczek, ufamy naszym klientom i rozliczamy się na podstawie faktury już po wykonanej usłudze. W przypadku dużych zleceń zdarza się dzielić płatność na etapy, co jest ułatwieniem zarówno dla Zleceniodawcy, jak i Zleceniobiorcy.
Terminy realizacji zleceń są zależne w dużej mierze od tego, w jakim czasie ustalimy wszystkie szczegóły i dostarczysz nam materiały (rozkład menu, teksty czy grafiki). Stronę www (bez sklepu) realizujemy max do 14 dni, czasem szybciej. Postawienie sklepu trwa dłużej, gdyż wymaga wprowadzenie wielu danych. Przygotowanie materiału do druku (ulotka, plakat, reklama do czasopisma) zajmuje z reguły max 48h. Dłuższy czas przewidujemy w przypadku przygotowania druków typu menu, oferta czy katalog – również zależne od ilości materiału.
Termin realizacji liczymy w dniach roboczych od momentu potwierdzenia zlecenia / podpisania umowy.
Nie, omijamy AI szerokim łukiem. Nie tworzymy tekstów ani szablonów stron w oparciu o AI. Najważniejszy jest czynnik ludzi, znajomość trendów, języka ojczystego i psychologii odbioru. Czasem posiłkujemy się w AI przy generowaniu grafik, ale nigdy nie są to grafiki udające rzeczywistość – mają charakter zabawny lub ozdobny.
Wszystkie szczegóły ustalamy na samym początku: kolorystykę, typografię, układ, styl, charakter zlecenia, jego zakres, czas realizacji i cenę. Jeśli pojawiają się niedogadania już na samym początku rozmów – lepiej je przerwać. Jeśli nie ma między nami przysłowiowej „chemii” to nie ma sensu tego ciągnąc na siłę. Zaoszczędzi to nasz czas i dobre relacje.
Po ustaleniu szczegółów i wykonaniu zlecenia zwykle nanoszone są poprawki. Nanosimy je, dopóki klient nie będzie zadowolony. Jeśli jednak w Zleceniodawca po zakończonej pracy nie będzie zadowolony z efektu, pomimo, iż został zrealizowany zgodnie z projektem i ustaleniami, powinien za wykonaną pracę zapłacić. Oczywiście naszym zadaniem jest doprowadzenie zlecenia do szczęśliwego finału i będziemy robić wszystko, by do tego doszło, ale wszystko ma granice. 🙂
Przygotuj treść, określ styl, w jakim ma być całość zaprojektowana. I najważniejsza rzecz techniczna – poinformuj, gdzie grafika zostanie użyta: w czasopiśmie, w druku mało lub wielkoformatowym, w social mediach. Wtedy zostanie ona odpowiednio przygotowana, by spełnić warunki.
Przykład: baner typu mash, wymiar 200x300cm w poziomie, kolorystyka zielona, związana z wiosną. Baner będzie wisiał 6m nad ziemią, ma być więc czytelny z daleka. Tekst: Sklep ogrodniczy 200m + strzałka w lewo + grafika związana z roślinami. Styl nowoczesny, proszę o sugestie. Tyle 🙂