FAQ
Tak, firma MegaMali jest płatnikiem VAT oraz VAT-UE, wystawiamy faktury VAT za każdą wykonaną usługę.
Z reguły nie pobieramy zaliczek, ufamy naszym klientom i rozliczamy się na podstawie faktury już po wykonanej usłudze. W przypadku dużych zleceń zdarza się dzielić płatność na etapy, co jest ułatwieniem zarówno dla Zleceniodawcy, jak i Zleceniobiorcy.
Terminy realizacji zleceń są zależne w dużej mierze od tego, czego dotyczą czy w jakim czasie ustalimy wszystkie szczegóły i dostarczysz nam materiały (rozkład menu, teksty czy grafiki).
* Stronę www (bez sklepu) realizujemy max do 14 dni, czasem szybciej.
* Postawienie sklepu trwa dłużej, gdyż wymaga wprowadzenie wielu danych.
* Przygotowanie materiału do druku (ulotka, plakat, reklama do czasopisma) zajmuje z reguły max 48h. Dłuższy czas przewidujemy w przypadku przygotowania druków typu menu, oferta czy katalog – również zależne od ilości materiału.
* Konsultacja dotycząca firmy odbywa się: online w ciągu 48h od zgłoszenia, stacjonarnie w siedzibie Zleceniodawcy w około 7 dni od zgłoszenia, lub ustalane indywidualnie.
* Raport z analizy po spotkaniu tworzymy w ciągu 7 dni od spotkania (poza sytuacjami, gdy wymagane są dodatkowe dokumenty/dane)
* Opracowanie strategii dla firmy wymaga ciut więcej czasu i ustalana jest indywidualnie.
Termin realizacji liczymy w dniach roboczych od momentu potwierdzenia zlecenia / podpisania umowy.
Raczej omijamy AI szerokim łukiem. Nie tworzymy tekstów ani szablonów stron w oparciu o AI. Najważniejszy jest czynnik ludzi, znajomość trendów, faktów, języka ojczystego
i psychologii odbioru. Czasem posiłkujemy się w AI przy generowaniu grafik, ale nigdy
nie są to grafiki udające rzeczywistość – mają charakter zabawny, symboliczny lub dekoracyjny.
Wszystkie szczegóły ustalamy na samym początku: kolorystykę, typografię, układ, styl, charakter zlecenia, jego zakres, czas realizacji i cenę. Jeśli pojawiają się niedogadania już na samym początku rozmów – lepiej je przerwać. Jeśli nie ma między nami przysłowiowej „chemii” to nie ma sensu tego ciągnąc na siłę. Zaoszczędzi to nasz czas i dobre relacje.
Po ustaleniu szczegółów i wykonaniu zlecenia zwykle nanoszone są poprawki. Nanosimy je, dopóki klient nie będzie zadowolony. Jeśli jednak w Zleceniodawca po zakończonej pracy nie będzie zadowolony z efektu, pomimo, iż został zrealizowany zgodnie z projektem i ustaleniami, powinien za wykonaną pracę zapłacić. Oczywiście naszym zadaniem jest doprowadzenie zlecenia do szczęśliwego finału i będziemy robić wszystko, by do tego doszło, ale wszystko ma granice. 🙂
Przygotuj treść, określ styl, w jakim ma być całość zaprojektowana. I najważniejsza rzecz techniczna – poinformuj, gdzie grafika zostanie użyta: w czasopiśmie, w druku mało lub wielkoformatowym, w social mediach. Wtedy zostanie ona odpowiednio przygotowana, by spełnić warunki.
Przykład: baner typu mash, wymiar 200x300cm w poziomie, kolorystyka zielona, związana z wiosną. Baner będzie wisiał 6m nad ziemią, ma być więc czytelny z daleka. Tekst: Sklep ogrodniczy 200m + strzałka w lewo + grafika związana z roślinami. Styl nowoczesny, proszę o sugestie. Tyle 🙂
* Wskaż grupę odbiorców, do której strona ma być kierowana.
* Określ, jaki styl chcesz uzyskać – nowoczesny, vintage, swojski, klasyczny, glamour?
Czy strona ma być statyczna czy dynamiczna, czy ma być dużo połączeń z social mediami, a może ze sklepem? Ma być poważnie czy z jajem?
Ma być minimalistyczna czy walić informacjami w odbiorców?
* Jaka kolorystyka, typografia?
* Narysuj „drzewo menu” czyli schemat, jak mają być ułożone podstrony.
* Ustal temat grafik – czy dostarczysz je nam, czy mamy sami coś tworzyć.
* Tak samo teksty.
Jak już ogarniemy te podstawy, to potem będzie z górki!
* Ponad 20 lat doświadczenia w biznesie i 18 lat w zarządzaniu.
* Ponad 100 wyszkolonych pracowników
* Ponad 40 firm ze wsparciem w rozruchu
* Liczne szkolenia, kursy i fascynujące spotkania
* Niezliczona ilość opracowań grafik użytkowych
* Współpraca z różnymi zaangażowanymi ludźmi: artysta, grafik, informatyk, prawnik, marketing manager, psycholog biznesu, doradca podatkowy i tak dalej…